Margaret River: onweer, grotten, hoge bomen - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Margaret River: onweer, grotten, hoge bomen - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Margaret River: onweer, grotten, hoge bomen

Door: Tineke en Dana

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 December 2012 | Australië, Margaret River

4 december: DONDER EN BLIKSEM
Door Tineke
Vandaag hebben we langste rit voor de boeg, 480 km. We moeten ook door Perth. Daar willen we in ieder geval voor 14.00 uur voorbij zijn. Want de taxichauffeur die ons van het vliegveld ophaalde, vertelde dat dan de spits al begint. Daarom gaan we deze keer maar niets bezichtigen onderweg.
Ook vandaag is het warm met 37 graden. Langzaam aan verandert de natuur om ons heen wel. Minder rood zand, meer huizen en dorpen. Maar wat blijft is de vriendelijkheid van de mensen. No worries hoor je hier vaak. De rivieren die we nu zien, zijn vol water. En we komen ook in een gebied met veel wijngaarden.
Bij Margaret River hebben we in het Margarets Beach Resort eigenlijk een studio en een appartement. Maar om ons bij elkaar te kunnen laten zitten, krijgen we twee appartementen boven elkaar. Is ook maar twee verdiepingen. Grote appartementen met zowaar een wasmachine en droger. Dat wordt dus de was doen van de afgelopen twee weken.
René en Dana koken. Daarna lopen we richting strand om van de prachtige sterrenhemel te genieten. Bas heeft een app op zijn telefoon, waarmee je kunt zien welke planeten, sterren en sterrenstelsels je ziet. Ook zien we skylab voorbij komen. Het genieten van de sterrenhemel is van korte duur, want er komt een flinke onweersbui opzetten. Ik blijf nog wel even mee kijken, maar wil dan toch terug. Remko, Dana en Bas gaan verder. Maar uiteindelijk wil Dana ook terug. Ze vindt het wel een geweldig gezicht het onweer zo boven de zee. Maar het komt wel erg dichtbij. Remko en Bas gaan dan nog met de auto en maken mooie filmpjes en foto's.
Uiteindelijk begint het ook hard te regenen en komen zij ook terug.

5 december HOGE BOMEN EN DIEPE GROTTEN
Door Dana
Vandaag is het sinterklaasfeest in Nederland. Hier niet, want hier draait alles al om Kerstmis. Grappig dat je dan down under 5 december wel koppelt aan sinterklaas. Vandaag voor het eerst een lange broek aan, want het is maar tussen de 22 en 24 graden. En na die temperaturen van ver boven de 30 en zelfs 40 graden voelt dat een beetje fris aan. Hoezo fris. We horen dat in Nederland de eerste sneeuw is gevallen. Brrr laat mij hier maar overwinteren.
We rijden via een ontzettend mooie route naar Cape Leeuwin. Op dat punt komen de Indische en Zuidelijke oceanen bij elkaar. Er is ook een mooie vuurtoren uit 1895. Deze staat op het meest zuidwestelijke punt van Australië. We drinken er wat en rijden terug.
Onderweg wandelen we in Boranup Forest tussen de ruim 60 meter hoge Karribomen en horen we heel veel verschillende vogelgeluiden. Ook horen we de kookaburra. Papa heeft al vaak over deze vogel verteld. Deze vogels maken een geluid alsof ze erg hard lachen. Wat een geluid zeg! En wat zijn wij vijven toch klein in deze bossen met super hoge bomen.
We lunchen bij een restaurantje, annex kunstgalerij en we bezoeken daarna ontzettend mooie grotten: Lake Cave. Dat is een grot met een meer. Het is erg mooi als je over een bruggetje over het water loopt en langs en onder de stalactieten en stalagmieten. De gids laat ons ergens zitten en verzorgt een ‘lichtshow’. Ook doet hij het licht uit en dan is het donker, echt donker. Door de stilte en het constante geluid van vallende druppels is het net mediteren.
Daarna rijden we weer terug door de mooi bosrijke omgeving met hoge bomen.
We merken wel dat we elke keer moeten kiezen wat we gaan doen. Je kunt veel zien op één dag, maar in elke plaats is nog meer te zien dan je in een dag kunt doen. Dan merk je ook dat een maand hier eigenlijk veel te kort is.
's Avonds eten we op verzoek van Remko bij het restaurant van de accommodatie.