Pemberton:klimmen in hoge boom en slapen in natuur - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Pemberton:klimmen in hoge boom en slapen in natuur - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Pemberton:klimmen in hoge boom en slapen in natuur

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 December 2012 | Australië, Pemberton

De rit vandaag is met 150 km erg kort te noemen. Maar wel weer een erg mooie route. Het rijden weer door mooie bossen met super hoge karribomen. Rond de middag komen we aan bij onze lodge, die midden in de bossen ligt. Het heet ook niet voor niets Forest Lodge Resort. Het is mooi aangelegd en heeft duidelijk Engelse invloeden. We hebben twee verrassend mooie studio's naast elkaar. René en Tineke eentje met een bubbelbad waar Bas ’s avonds uitgebreid gebruik van maakt.
We eten wat en rijden dan naar het i-center, oftewel informatiecentrum, want de Australiërs houden van afkortingen. We dachten dat we hier de Tree Top Walk kunnen doen, maar dat blijkt verder weg te zijn, maar wel op de route die we morgen volgen. En ook nu moeten we weer keuzes maken, want er is zoveel te doen en te zien hier in de omgeving. We gaan naar een nationaal park waar eeuwenoude (400 jaar) karribomen staan. In een van de bomen, de Dave Evans Bicentennial Tree, zijn stangen geplaatst en drie platforms, zodat je er kunt inklimmen. Het hoogste platform op ruim 60 meter hoogte en daarmee het hoogste boomtop uitzichtpunt van de wereld. We klimmen erin, maar niet helemaal naar boven hoor, zo’n meter of 20 is hoog genoeg. Je moet ook weer naar beneden en dat is eigenlijk enger dan naar boven.
Dan rijden we naar watervallen, waar we een wandeling maken. En vervolgens nog naar de Big Brook Dam. Waar we ook een wandelroute volgen en eindelijk een foto kunnen maken van een kookaburra (een lachvogel). En we blijven maar rondlopen tussen de onvoorstelbare hoge bomen en genieten.
We eten in Pemberton en dan rijdt Dana terug in het donker deze keer. En als ze op het pad naar de lodge de autolampen uitdoet, zien we pas hoe donker het is.