Cervantes: Pinnacle Desert: rotspunten in woestijn - Reisverslag uit Cervantes, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Cervantes: Pinnacle Desert: rotspunten in woestijn - Reisverslag uit Cervantes, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Cervantes: Pinnacle Desert: rotspunten in woestijn

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 December 2012 | Australië, Cervantes

3 december: VAN EEN ROZE MEER TOT PUNTIGE ROTSEN IN DE WOESTIJN EN DAT OP 1 DAG
Door Dana
Op weg naar onze volgende stop Cervantes zo'n 380 kilometer rijden, stoppen we eerst bij Pink Lake. We rijden er langs en het is inderdaad erg roze. We dachten dat er wel een ingang zou zijn om een kijkje te nemen. Maar de ingang en het bordje Pink Lake laat op zich wachten en komt uiteindelijk helemaal niet. Of daar een reden voor is......? Dus stoppen we om een kijkje te nemen. Inmiddels is het al weer 40 graden. Uiteindelijk lopen we op het meer, nou ja meer het is een uitgedroogd zoutmeer. Van boven af gezien erg glinsterend wit van het zout. En als je van een afstand kijkt een roze gloed erover heen. Dat doet de naam wel eer aan.
Onderweg stoppen we bij een restaurant naast een benzinestation om koffie te drinken. Ondertussen is de temperatuur opgelopen naar 42 graden. Best warm. We rijden door naar Cervantes.
In het motel, Cervantes Pinnacles Motel (best leuk en ruime kamers) pakken we even wat spullen uit. We gaan vragen of het nog ver is naar de Pinnacle Desert. Dat is een woestijngebied met duizenden rotspunten die soms wel vijf meter hoog zijn. Het is super mooi en uniek om te zien. We rijden er met de auto doorheen. En natuurlijk stoppen we regelmatig om rond te lopen, foto's te maken en alles van dichtbij te bekijken. We eten in een taveerne, waar een praatgrage eigenaar ons bedient. We lopen nog wat rond in het dorp en zien allerlei oplichtende kerstversieringen. En dat bij een temperatuur van in de 30 graden!!