René, Back on the track - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu René, Back on the track - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

René, Back on the track

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 December 2012 | Australië, Melbourne

Rood, rood, rood. Waar je ook kijkt, de aarde is hier rood. Tussen laag groeisel en gum trees. De kleurencombinaties zijn hier talrijk als je van A naar B rijdt. Rode aarde, licht groen, donker groen, oker geel, blauwe lucht, een plukje witte wolk, een felgekleurde Rosella hier, een kangoeroe daar, soms een dode langs de weg her en der. Een groepje Emoes. Eindeloze wegen met heel af en toe een tegenligger. Langs de kust spierwitte duinen rechts en weer dieprode aarde links. De heerlijke felle zon boven.Vanuit een auto met airco welteverstaan....
Gday folks, this is Australia!
Tineke en ik waren hier drie jaar geleden al geweest, maar met the kids hier, Remko, Dana en haar vriend Bas, is een andere belevenis. Bij een Roadhouse tanken en een hapje eten, toiletteren en weer het nodige water inslaan. De ultieme Road Movie in de praktijk. Van de Outback in het noorden van West Aus terug naar het prachtige Perth en verder naar het zuiden en weer terug naar Perth om de volgende dag naar metropool Melbourne te vliegen met zijn gigantische wolkenkrabbers, oude gebouwen uit de negentiende eeuw, de meanderende Yarra rivier en zijn prachtige parken. Vanaf het vliegveld rijdend zien we in de verte de skyscrapers al opdoemen. Paar dagen de stad verkennen en dan met gehuurde auto naar Memory Lane. Mijn oude scholen bezocht. En.......jawel, mijn oude huis, dat ons pap heeft ontworpen en mede gebouwd. Uiteraard een vrijstaand huis, zoals alle huizen in een Aussie suburb.
Morgen oude vriend Ben de Bruyckere, zoon van oud voetbal international Sjel, ontmoeten en maandag weer terug naar het koude en krappe Nederland. Vier weken geen gitaar in mijn handen gehad. De vingers beginnen weer te jeuken!Ben benieuwd of er al een nieuwe drummer is voor onze band, wijlen The Jake Wire Band. Bye for now. Seeyall soon. René.

• 16 December 2012 - 05:33

Kath:

Echt super gaaf! Kan t me n heel klein beetje voorstellen maar zie graag foto's als jullie terug zijn!
    Ja ik ken t, als je ff geen gitaar in je handen hebt gehad!
    Nog even geduld, maar van de andere kant, dan zit je weer in het koude, natte Nederland!
    Geniet er nog van zolang het duurt!

Groetjes

• 16 December 2012 - 07:04

Tineke:

Er staan nu veel foto's bij het vorige verslag (van 12 december).

• 16 December 2012 - 09:59

Marion:

Wat een prachtige foto's! En een schitterende natuur en wat een ruimte in vergelijking met Nederland!
    Zal wel weer erg wennen zijn. Het zit er nu al bijna op en wat is dat weer snel gegaan.
    Tineke: dinsdagochtend ga ik een kopje koffie drinken bij je moeder. Dan zijn jullie denk ik al bijna thuis!
    Tot gauw. Groetjes, Marion

• 17 December 2012 - 15:49

Leslie:

Ha René,

Wat een mooie poëzie in je verslag "Back on the track" - het lijkt wel een roadsong. Misschien kan je het op muziek zetten met de band als je weer in Nederland bent. Ik schrok wel van het lijntje "soms een dode langs de weg her en der" tot ik begreep dat het om de plaatselijke fauna ging (althans, dat hoop ik maar...) wat op zich natuurlijk ook zielig is maar de natuur kan nu eenmaal hard zijn.

En dan "the old house, still standing, though the paint is cracked and dry". Nostalgie is toch wel mooi. Ik hoop van harte dat je ook een fijne ontmoeting gehad hebt met je oude vriend.

Aan alle reisgenoten een heel goede en veilige terugreis en een zeer behouden thuiskomst toegewenst!

Leslie

• 17 December 2012 - 16:19

Rianne:

Jammer dat er alweer een eind gaat komen aan deze mooie reisverslagen. Het was altijd een welkome mail!
    Goeie terugreis!

Rianne

• 01 Januari 2013 - 22:30

Nathalie Van Hooijdonk:

Wauw wat een heerlijke reis met herinneringen hebben jullie in the pocket zitten. Gaaf dat je dit zo hebt ondernomen. Hopelijk gaat het beter met je moeder Tineke?

tot ziens
    Nathalie