Australië here we are! Scarbourough - Reisverslag uit Scarborough, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Australië here we are! Scarbourough - Reisverslag uit Scarborough, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Australië here we are! Scarbourough

Door: Dana en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 November 2012 | Australië, Scarborough

Op het vliegveld van Perth krijgen we een controle bij de douane met een hond. “Als hij iets van voedsel ruikt gaat hij zitten”, zegt Dana tegen René. En ja hoor op dat moment gaat de hond bij de tassen van René zitten. René heeft een banaan in de tas gehad en die geur blijft lang hangen. Vandaar!
Bij de uitgang staat de taxi al klaar om ons naar appartement te brengen van Seashells Resort Scarborough.
We hebben twee grote appartementen met een balkon en schitterend uitzicht op zee. De golven zijn groot en goed te horen. Het is 33 graden, maar wel bewolkt. Misschien is dat maar goed ook om aan de warmte te wennen.
We pakken eerst wat uit en drinken thee/koffie. Daarna doen we de voornaamste boodschappen en eten we fish & chips. Na een avondwandeling langs/door de duinen gaan we naar bed.

22 november: RUSTIG AAN IN SCARBOROUGH
27°
Door Tineke
We worden wakker met een stralend blauwe lucht. Dana en Bas hebben al verse broodjes voor het ontbijt gehaald. We ontbijten op ons gemakje op het balkon en drinken daarna ook nog koffie. We lopen naar het strand. Het zand is lekker zacht. De golven zijn aardig hoog. We doen deze dag rustig aan met wat lezen en een wandeling over het strand en door de duinen. We koken zelf deze keer. Kletsen nog wat en ik sms met Ad over Mam. Nog even lezen en de dag is weer om.

Door Dana
Bas en ik halen lekkere verse broodjes voor het ontbijt. Na het ontbijt gaan we naar het strand om te zwemmen. Nou ja het zwemmen gaat moeilijk door de hoge golven. Daarom is het meer duiken in de golven en je mee laten nemen en dan weer terug zwemmen. De stroming is ook aardig sterk. Dus is het best vermoeiend, maar wel leuk. We laten ons opdrogen op het strand. Maar smeren ons wel goed in want de zonkracht is hier met 14 erg hoog. Het klimaat voelt hier heerlijk aan. Ondanks dat het best warm is, zweet je niet.
We hebben nog niet geluncht. We halen fruit (broodjes hebben we nog) en ook al eten voor ’s avonds. De lunch eten we bij het zwembad op. Wat hebben we het toch slecht!!
Voor het avondeten maken we nog een wandeling door de duinen. Daar staan borden dat je op moet letten voor slangen. Bas wil eerst een slang zien, voordat hij gelooft dat er echt slangen zitten. Slangen zien we niet, maar wel sporen in het zand. Gaaf hoor. Dat zie je niet iedere dag.
Wat opvalt is dat je van ’s morgens 6 uur tot zonsondergang mensen ziet surfen. Dat komt natuurlijk door de hoge golven. De zee is mooi blauw en helemaal niet koud.