De reis gaat beginnen - Reisverslag uit Perth, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu De reis gaat beginnen - Reisverslag uit Perth, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

De reis gaat beginnen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 November 2012 | Australië, Perth

19 november: DAAGS VOOR VERTREK
Door Tineke
Dat was schrikken maandagochtend. De thuiszorg van mijn moeder belde met de vraag zo snel mogelijk te komen. Ze was erg ziek. En onderkoeld van uren naar het toilet lopen in het koude huis. De huisarts kwam redelijk snel en twijfelde of hij haar naar het ziekenhuis zou sturen. Maar hij dacht dat het met medicatie wel snel goed zou gaan. En ze wilde natuurlijk zelf ook niet. Iedere 5 minuten naar het toilet is geen avontuur. Monique kwam rond de middag. Om half twee ben ik gegaan. Ik moest mijn spullen voor de reis nog klaarmaken en inpakken. Moeilijk hoor! Rond de avond belde Ad, die was er intussen ook, vanuit het ziekenhuis. Dus toch, want de medicijnen bleken niet te helpen. Nu is het nog afwachten of het een virus, een bacterie of ….is. Voor mij begint de reis meteen al met het grote loslaten.

Door Dana
Vandaag de laatste puntjes op de I zetten voor ons vijven en de koffer inpakken. Gisteren hebben Bas en ik Mylo al weggebracht. Bas, ik, papa en mama hebben alle laatste inkopen van de week al gedaan. Maar Remko door alle drukte nog niet. Mama zou dit eigenlijk voor hem doen. Maar omdat de ochtend voor vertrek voor mama anders loopt dan gepland, heb ik uiteindelijk alle spullen voor Remko gekocht. Want ik had toch alles al ingepakt en was klaar om te gaan. Remko heeft dat later nog opgehaald en Jan en Annie komen nog even langs om afscheid te nemen. Het is wel een raar gevoel om te weten dat oma nu zo ziek is en opgenomen is, terwijl wij morgen in alle vroegte vertrekken.

Dinsdag 20 november: NAAR SCHIPHOL VIA SINGAPORE NAAR PERTH
Tegen half 6 (ja in de ochtend) komen Remko, Dana en Bas. En zo'n tien minuten later komt de taxi al. Wel handig zo'n privétaxi. De rit gaat zo snel dat we om 7.00 uur al op het vliegveld zijn. Inchecken, de koffers afgeven en even een kop koffie drinken. Remko heeft een heel overlevingspakket bij zich: bananen, appels, broodjes, ontbijtyoghurt, sap en zelfs chips. Blijkbaar is hij bang dat hij in het vliegtuig niets krijgt!
René komt erachter dat hij zijn portemonnee is vergeten. Tja en daar zit zijn rijbewijs in....
De paspoortcontrole is selfservice. Apart hoor. Daarna nog enkele dingen gekocht en toen naar de gate. Monique belt nog om te zeggen dat het weer iets beter gaat met mam. Ze ligt wel in isolatie totdat bekend is wat ze heeft. Dat blijft dus nog spannend. Ik hoop wel dat ze echt wat aangesterkt is, voordat ze weer naar huis gaat.
Dana, Bas en ik lopen nog een rondje en dan volgt de security check van de handbagage en een bodycheck. We krijgen nog lieve sms'jes. En dan gaan we het vliegtuig in. Er is plaats genoeg. Dana en Bas hebben samen drie plaatsen René en ik ook en Remko heeft er zelfs drie voor zich alleen.
En nu kijken hoe de lange vlucht gaat. Naar Singapore is het 10.524 kilometer. We vertrekken om 10.30 uur. De stewardessen zien er mooi uit in hun oosterse kleding.
Lunch/diner krijgen we om 12.00 in de middag en het ontbijt 20.30 uur Nederlandse tijd (dit is 2.00 uur lokale tijd en 3.30 uur Singapore tijd). Qua ritme dus geen touw aan vast te knopen. Tussendoor krijgen we nog een snack en volop te drinken. We hoeven ons niet te vervelen, want er is keuze uit vele films, muziek en spelletjes.

In Singapore hebben we de overstaptijd van een kleine 2 uur toch wel nodig om over te stappen. Eerst gaan we met een trein naar een andere terminal. Vervolgens is het nog ruim 20 minuten lopen naar de gate. Wel goed even die beweging na het lange zitten.
Eenmaal in het vliegtuig duurt het even voordat we richting startbaan gaan en daar blijft het vliegtuig bijna een half uur staan. Er wordt omgeroepen dat er een technisch mankement is aan een deur. We rijden terug naar de gate en na een tijdje blijkt dat we met een ander vliegtuig moeten. We krijgen op het vliegveld ontbijt. Maar dat blijkt ook weer 20 minuten lopen te zijn en natuurlijk ook weer 20 minuten terug.
Nog voor ons eten wordt gebracht, wordt al omgeroepen dat we naar de gate moeten. Niet handig dus. Vlug wat naar binnen gewerkt en snel gaan lopen. En weer wordt de handbagage gecheckt. En niet een keer maar twee keer!
Uiteindelijk vertrekken we 2,5 uur later. Tijdens de vlucht hebben we een aantal keren flinke turbulentie.
De landing is vervelend. Duurt erg lang en gaat met horten en stoten. Eindelijk staan we dan toch aan de grond in Australië.

  • 26 November 2012 - 15:02

    Marion:

    Yes, ik ben de eerste! Fijn om iets van jullie te horen! Ik keek er echt al naar uit. Vervelend dat het met je moeder niet zo goed ging, zo vlak voor jullie vertrek. Hopelijk gaat het nu weer wat beter. Het is daar zeker wel een lekker weertje nu. Vandaag hier ook niet slecht, maar wel koud.
    Zet je ook af en toe foto's op de site? Altijd leuk om van een afstand een beetje mee te reizen.
    Ik kijk er al naar uit om straks alle verhalen te horen en foto's te kijken.
    Allemaal heel veel plezier gewenst, en geniet maar lekker met volle teugen.

    Groetjes,
    Marion

  • 26 November 2012 - 15:41

    Netty:

    Inderdaad vervelend van je moeder. Ik kan me voorstellen dat je dan niet prettig vertrekt. Leuk om alles te volgen. Het klinkt goed en de foto's doen de rest.
    Groetjes
    Netty

  • 26 November 2012 - 15:54

    Rianne:

    Hallo allemaal,

    het begin was zo te lezen verre van optimaal en ontspannen. Maar.... uit dit eerste verslag blijkt dat de knop toch omgedraaid is/wordt.
    Leuk om te lezen! Ik kijk uit naar het volgende verlag, hoewel het ook leidt tot enige (gezonde) jaloezie:).

    Geniet!

    Groeten
    Rianne

  • 26 November 2012 - 18:31

    Ilse:

    Hoi allemaal

    wat leuk om jullie verhalen van de eerste dagen te lezen en wat een mooie foto's vooral die zee en de zon!!! Heerlijk! Hier is het natuurlijk zo als altijd koud en nat! Maar ik heb van pascal een inklap zonnebank gehad dus kan gelukkig ook een beetje bijbruinen hihi! Maar geniet er maar lekker van en ook van de mooie dingen die
    jullie allemaal nog gaan zien! Dana even een bericht voor jou alleen: love you ;-)

    xxx ilse

  • 26 November 2012 - 18:40

    Kath:

    Wat leuk!!!

    Eindelijk! Haha!

    Ik ga jullie in de gaten houden! Heb echt genoten van het eerste verslag.

    Heel veel plezier en tot snel dan! Hier!

  • 26 November 2012 - 20:32

    Mieke V Berkel:

    Gelukkig gaat het nu weer een beetje beter met jullie mam. Dus kunnen jullie genieten. En doe dat ook. Het zijn iniedergeval al mooie foto's . Gezellig dat we een beetje met jullie mee kunnen genieten. Tot de volgende keer Houwdoe

  • 26 November 2012 - 21:58

    Jessy:

    Wat leuk! Fijn om te lezen hoe het is daar, en super mooie foto's zeg! We zijn wel jaloers! Sterkte met oma en ooh ik ga jullie in de gaten houden hihi..
    Geniet ze! Dikke jus van ons xx

  • 26 November 2012 - 22:29

    Kees:

    Hoi René Tineke en kids,

    Mooie foto's hoor ! Lekker zonnig.
    Hier hebben we net onze eerste herfststorm achter de rug.
    Geniet maar lekker van jullie mooie reis.

    Groetjes, Kees en Monique



  • 27 November 2012 - 08:39

    Maaike En Koen:

    Hoi,

    Wat leuk om te lezen en wat een prachtige foto's........Geniet!!
    En bij jullie huis is alles okee......dus daar hoef je niet met je gedachten te zijn.....( enkel bij je moeder ).....dus lekker genieten zo samen!
    Veel groetjes

    Koen en Maaike

  • 30 November 2012 - 19:20

    John En Daisy :

    prachtige foto'sssssssssssssss

    groetjes van ons

  • 02 December 2012 - 12:24

    Monique:

    Ha Lieverds,
    Wat een reiservaringen...zonder checklist vergeet je van alles (grapje..)...
    De plekken waar jullie zijn geweest, zien er prachtig uit en wat een lief kangoeroetje.Ik weet dat Australië groot is, maar de foto van Dana en bas laat wel een onmetelijke vlakte zien.En dat weer, heerlijk lijkt me.
    Hier is de eerste sneeuw gevallen- maar ook weer verdwenen- .
    Hebben jullie de verjaardag van Remko fijn kunnen vieren? Allemaal gefeliciteerd natuurlijk!
    En wel verslagen blijven maken, hè. Daar blijven wij ook warm van.
    Liefs, heel veel liefs,
    Monique

  • 03 December 2012 - 15:10

    Cathy:

    Hi lieve allemaal down under,

    Het begin van jullie reis was al een heel avontuur! Jeetje maar dat maakt het extra bijzonder lijkt me
    om nooit te vergeten...
    Remko jij had prachtig weer met je verjaardag, dat is meestal wel anders het is hier nu behoorlijk koud vanochtend is in Tilburg de eerste sneeuw gevallen maar regent nu weg.
    Het gaat zover wel goed hier met ons en met pap en mam ook,ik heb nog een gesprek gehad met Monique(hoofdverpleegkundige) ik moest papieren tekenen omdat ze afgelopen vrijdag controle kregen.
    Normaal doe jij dat René maar omdat je nu in Australie bent moest ik het doen.
    Ik heb alleen getekend voor gezien omdat ik het niet overal mee eens was.
    Jullie hebben al mooie foto"s wat een prachtig land,dat ik daar geboren ben het kriebelt!!!
    Lekker genieten samen van het mooie Australia en de zon want als jullie terugkomen brrrrrr dat is een verschil!
    Dikke knuffels voor jullie van ons,
    Liefs van Cathy Xxx

  • 03 December 2012 - 22:16

    Ted:

    Hi Folks,
    Prachtige foto's en leuke reisverslagen. Ben via de Google maps link naar 19 Miller Road gesurft. Het huis is inmiddels grotendeels verscholen achter bomen, maar ik kon het nog herkennen. Jammer dat de weg nu verhard is ;-) Ik krijg echt zin om ook Down Under te gaan.
    Take care and no worries.

  • 03 December 2012 - 22:42

    Joanne:

    Ohhhhh, wat klinkt dat toch goed!!!! En de onderlinge gezelligheid straalt het beeld uit.
    Super!! Ga zo door zou ik zeggen!
    Veel liefs en sneeuwzoenen van hier boven

  • 01 Januari 2013 - 22:26

    Nathalie Van Hooijdonk:

    Ha Tineke en fam.

    Wat een valse start zeg maar gelukkig een prachtig eerste reisverslag. Ik ga snel verder lezen. Leuk!!!!

    groet van Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

René, Tineke, Remko, Dana en Bas

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 12969

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 18 December 2012

Familie Hermans down under

Landen bezocht: