En dan de stad in: Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu En dan de stad in: Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

En dan de stad in: Perth

Door: Tineke en Dana

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 November 2012 | Australië, Perth

23 november: PERTH VERKENNEN
26°
Door Tineke
Na het ontbijt nemen we de bus naar Perth. De rit duurt ongeveer drie kwartier. Er zijn veel nieuwe gebouwen met hier en daar, een voor Australische begrippen, oud gebouw. We lopen langs de rivier naar Kings Park, de botanische tuinen. Daar lunchen we ook en Remko, Dana en Bas moeten van René een hot pie eten. Gelukkig vinden ze het lekker. Overigens smaakt de cappuccino ook erg lekker. We lopen weer helemaal terug naar de stad. Onderweg vraagt een Australische de weg en we kunnen haar wonderwel helpen.
We gaan nog een Kathedraal in. Daar omheen staan ook een college, een school en een rooms katholiek centrum. Alles bij elkaar lopen we zo'n 12 km.
Tegen vijven nemen we de bus weer terug. Nu duurt het bijna 1 uur omdat ie bij bijna iedere bushalte stopt. De jeugd doet boodschappen en Remko en Bas koken met een beetje hulp van Dana. Het smaakt goed.

Door Dana
Om 5.30 uur ben ik al wakker, maar blijf ik toch maar liggen tot 8.00 uur. We moeten toch een beetje aan die zeven uur tijdsverschil wennen. Remko en Bas halen broodjes en we ontbijten bij papa en mama.
In de bus naar Perth valt op dat mensen altijd opstaan voor ouderen. En dat ze de buschauffeur altijd begroeten, zowel bij het in- als uitstappen. En de bus kan zo kantelen dat je met buggy’s of dat rolstoelers zelf zonder moeite de bus in en uit kunnen.

Bij de toeristeninformatie vragen we naar mooie plekken in Perth. We worden verwezen naar hoge gebouwen! de kathedraal en natuurparken.
We lopen een stuk langs een grote rivier, de Swan River. Ondanks dat de bussen in de binnenstad gratis zijn, lopen we naar de botanische tuinen. Onderweg lopen we door een park, waarin allerlei sportattributen staan. Het is te zien dat Australiërs sportliefhebbers zijn. Je ziet mensen hardlopen, fietsen of surfen.

Ik zie wel verschillen tussen de steden in Australië en in Europa. In Australië gaat het meer om de natuur en in Europa om de cultuur. De gebouwen in Australië zijn hooguit iets meer dan 150 jaar oud, terwijl die in Europa honderden jaren oud zijn.