Denmark/Albany: bomen - Reisverslag uit Albany, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Denmark/Albany: bomen - Reisverslag uit Albany, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Denmark/Albany: bomen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 December 2012 | Australië, Albany

7 december: EEN BOOM OP DE WEG EN WANDELEN TUSSEN DE BOMEN
Na een heerlijk uitgebreid ontbijt met zicht op een terras met mooie vogels, zoals pauwen, vertrekken we richting Albany zo’n 240 km verder. Na een uur rijden roept Bas, die dan achter het stuur zit, woh wat is dat!!! Er is net een grote boom op de weg gevallen. Aan de andere kant is net een bus gestopt. De boom is te groot om met een paar man weg te krijgen. De buschauffeur vraagt of wij terug willen rijden naar een boerderij of anders het stadje Northcliffe dat 20 km terug ligt. Hij zou zo'n 100 km terug moeten en een bus draaien is ook wat lastiger. Overigens is het ook gaan regenen. We stoppen bij de eerste boerderij die we tegenkomen. Dat is zo’n 15 km terug. Dana en Tineke blijven in de auto. En ze zeggen dat vrouwen lang kletsen..... Het duurde zeker een half uur voordat de mannen lachend terug kwamen. Ondertussen zien Dana en Tineke al wel een auto met allerlei materieel langskomen. Dus de hulptroepen zijn al wel gebeld. De boer heeft een alternatieve route uitgetekend, zodat we de omgevallen boom kunnen vermijden. Zelf rijdt de boer naar de omgevallen boom om te kijken of hij kan helpen. Goede mentaliteit hoor hebben die Aussies. Ze helpen elkaar en nemen daar ook de tijd voor. Dat moet ook wel met die afstanden hier.
Wij rijden door naar Denmark om wat te lunchen. De zon schijnt inmiddels ook weer. We vervolgen onze rit naar de Valley of the de Giants om een wandeling tussen de boomtoppen te maken (Treetop Walk). Een aparte ervaring zeker omdat het aardig waait. Daarna volgen we nog door het bos de Ancient Empire Boardwalk met allerlei aparte bomen, zoals holle bomen.
Dan rijden we door naar onze volgende bijzondere accommodatie, Cape Howe Cottages.
We hebben een groot chalet op een heuvel in de middle of nowhere met een prachtig uitzicht. De andere drie huizen van de accommodatie staan zover weg dat je ze niet kunt zien. We zien alleen groen, bergen, duinen en een paar kilometer verderop de zee. We krijgen een verrekijker mee om nog beter van de uitzichten te kunnen genieten.
We zetten onze spullen neer en rijden nog even naar de kliffen langs de zee. Bas komt plotseling terug gerend, want hij stond ineens oog in oog met een slang. Grappig hoor want op allerlei plaatsen zagen we al waarschuwingsborden staan en riep Bas telkens dat hij toch wel eens een slang wil zien!!
Omdat we én moeten eten én René Albany wil zien, rijden we daar heen. Dat is ietsje verder weg dan Denmark. Ook apart om 42 km verderop te gaan eten. Op de heenweg zijn er veel wegwerkzaamheden. En dat betekent dat je niet over asfalt rijdt, maar over een soort gravel. Albany is een leuk stadje. Terug bij ons chalet genieten we nog van de prachtige sterrenhemel. Wat is dat toch mooi als het echt helemaal donker is