Terug in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Terug in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Terug in Perth

Door: Tineke en Dana

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 December 2012 | Australië, Perth

8 december: UITGAANSAVOND IN PERTH
Door Tineke
Deze ochtend wordt ons ontbijt in het chalet gebracht: manden met allerlei lekkers en ook versgebakken brood.
Vandaag rijden we 420 km terug naar Perth. Bij onze koffiestop ontmoeten we geëmigreerde Nederlanders. Ze wonen sinds 2007 in Perth. Ze voeden hun kinderen tweetalig op en hun dochtertje vertelt trots in het Nederlands dat ze in dit plaatsje zijn om een hondje te kopen. We gaan verder op weg. We lunchen bij een bakery. Daar kun je namelijk zelf je broodje samenstellen met allerlei groenten, vis, vlees en kaas.
We hebben een hotel tegen Kings Park aan, het Sullivans Hotel. Omdat we nog even van de zon willen genieten, gaan we in een parkje tegenover het hotel nog even zitten lezen. Daarna gaan we met de bus (gratis hier in de binnenstad) de stad in. We willen eten in het uitgaansgedeelte van de stad. Heel apart al die chic geklede mensen: galakleding, cocktailjurkjes, hoge hakken. Dit zie je bij ons alleen bij speciale gelegenheden en niet op een gewone zaterdagavond. Wel leuk om naar te kijken.
We lopen terug naar het hotel en zien onderweg nog gebouwen waarop bepaalde verlichting wordt geprojecteerd, die telkens verandert. Een mooi gezicht.

Door Dana
Ik vind het leuk om dingen te herkennen. De stad zelf, maar ook bij het hotel, dat ligt namelijk bij Kings Park, de botanische tuinen, waar we de eerste keer rondgelopen hebben.
Toen we uit Perth vertrokken naar Exmouth kwamen we in de outback. Van daaruit zijn we met vele tussenstops nu weer in Perth. We hebben veel gezien en beleefd. West Australië is een absolute aanrader!