Carnarvon: in een zandstorm, daarna snorkelen - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Carnarvon: in een zandstorm, daarna snorkelen - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Carnarvon: in een zandstorm, daarna snorkelen

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 November 2012 | Australië, Carnarvon

28 november: RIJDEN DOOR EEN ZANDSTORM
Door Dana
We beginnen de tocht van Exmouth naar Carnarvon zo'n 370 kilometer, met een bezoekje aan het tankstation. Want met volle tank op weg is een aanrader hier. Je kunt goed 200 à 300 kilometer moeten rijden zonder te kunnen tanken. En zonder benzine komen te staan dat willen we niet. Ik rijd het eerste stuk, we hebben wat regen onderweg. Ineens zien we een rare rode lucht. Eerst denken we dat het regen is. Maar dan blijkt dat we door een zandstorm rijden. Zo apart om daar doorheen te rijden. Het klaart weer op en rijden een stuk om, om een stop bij Coral Bay te maken. Na de mooie snorkelervaring van gisteren willen Remko en Bas daar ook wel eens gaan kijken. Want Coral Bay staat ook bekend als erg mooie snorkelplek. Ik heb niet veel zin om me om te kleden en ga met papa en mama koffie halen. En ook nog even naar het toilet en daar kom ik iemand tegen die ineens hoi zegt. Zij vraagt of ik op de Hondsberg werk. Zij heeft daar stage gelopen op de BUVO (collega's weten wat ik bedoel) en nog gewerkt en zij kent mij daarvan. Na haar studie is ze in september gaan reizen door Australië. Zij dacht mij gister al gezien te hebben, maar kon niet geloven dat ik het was. Dat is echt raar zo iemand tegen te komen, down under. Na even kletsen, maar weer naar Remko en Bas gegaan. Nadat zij klaar zijn met snorkelen en de koffie op is, rijden we weer verder.
In de middag komen we aan in Carnarvon wat onze tussenstop is op weg naar Monkey Mia. Net voor Carnarvon rijden we over een brug, waaronder een droge, brede rivierbedding ligt. Apart hoor! We verblijven hier in motel Best Western Hospitality Inn Carnarvon.

We bekijken het plaatsje nog en gaan eten in het restaurant van het motel. Na het eten maken we nog een avondwandeling en verbazen ons over de hoge boetes die je hier krijgt voor bijvoorbeeld het op straat gooien van afval: $ 1.000, - (ruim € 800,-) is niet niks.

  • 05 December 2012 - 16:31

    Willem Kooijmans:

    Wat een erg leuk verslag weer! Bijzonder dolfijnen zo dichtbij te zien! Geniet er van!

    Gr Willem

  • 05 December 2012 - 19:54

    Jan En Annie:

    Hoi Dana en Bas en familie,

    Het lijkt wel dat jullie in een natuurfilm zitten. Is het niet raar dat je bijna niemand tegenkomt? terwijl je in Nederland nog geen vijf minuten kunt rijden of je komt iemand tegen.
    Dana, wat is dat bijzonder dat je iemand uit Nederland tegenkomt en die dan nog kent ook. De dolfijnen zijn die ook net zo groot als in Harderwijk? Het is daar wel erg warm daar, wij hebben de eerste sneeuw al gehad.
    Jammer dat het met de foto's niet gelukt is.

    Hoe is het met jou, Bas?
    Geniet nog maar verder van jullie vakantie.
    Tot later.

    Lieve groetjes Jan en Annie



  • 05 December 2012 - 22:18

    Iris:

    Wat klinkt dat allemaal ontzettend gaaf!!

    Geniet ervan :)

    Kus.

  • 06 December 2012 - 15:02

    Leslie:

    Een "voyage of the senses" en alle macht aan de verbeelding ... zoals de eerste mensen in het Aards Paradijs: de hoorn des overvloeds aan kleuren, geuren, smaken en geluiden. Maar dan toch ook weer dit: autosnelwegen zonder files en zonder één enkele afslag op een afstand tussen pakweg Antwerpen en Almere. Zàààlig! En hoelang doe je erover om zo'n Road Train in te halen? Of misschien mag dat wel helemaal niet? ;-)

    Live it up, daarginds!

    Groeten van Leslie

  • 06 December 2012 - 16:13

    Lindsy:

    Hoi Dana,
    Wow wat tof! De foto's bij het reisverhaal maken het helemaal af. Zo te horen verloopt jullie reis prima volgens plan en halen jullie alles eruit wat erin zit. Kei leuk om zo op de hoogte gehouden te worden, ik blijf jullie volgen!
    Groetjesxx Lindsy


  • 06 December 2012 - 18:32

    Monique:

    Ha Dana!
    Wat een prachtige foto's! Ik kan ze prima bekijken en inderdaad een wereld van verschil met ons drukke, overvolle landje. Die ruimte brengt vast ook ruimte in jezelf.
    Die foto van de bliksem is indrukwekkend. Was Tineke toen ook in de buurt?
    Geniet er samen maar heel erg van.
    Liefs, ook van oma.
    Monique
    P.S. Morgen schijnt hier een pak sneeuw te gaan vallen. Help!

  • 07 December 2012 - 10:02

    Marion:

    Wat een mooi verhaal weer en wat een prachtige foto's! Het is zo leuk om jullie reis zo te kunnen volgen.
    Lekker warm daar, helemaal het tegenovergestelde van hier. KNMI geeft code oranje voor extreem weer.
    Moet eigenlijk nog even de deur uit (boodschappen doen), maar als ik nu naar buiten kijk, vraag ik me af of er wel bussen rijden......Dan maar gaan lopen, zit niks anders op. Ik snap niet dat er mensen zijn die zo'n pak sneeuw "mooi" vinden. Ik vind het helemaal niks!
    Geniet van de warmte en de zon en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal en bijbehorende foto's!
    Groetjes,
    Marion

  • 07 December 2012 - 20:47

    Jan En Annie:

    Hoi Bas, Dana en familie,

    Het zijn weer mooie foto's, hadden jullie zelf een boot gehuurd? En het schelpen strand is heel mooi.
    Het lijkt inderdaad alsof we er zelf bij zijn, maar helaas zitten wij hier in de sneeuw. Ben zelfs al een paar dagen met de auto gaan werken. Mylo houdt meer van sneeuw dan van regen.

    Een poot van Mylo en lieve groetjes van ons

  • 08 December 2012 - 13:41

    Jessy En Robert:

    Wauw weer een super vet verslag!
    Heeeeel leuk om te lezen en wat gaaf al die foto's, we wachten vol smart het volgende verslag weer af!
    Dikke kus voor jullie allemaal!! Xxx

  • 08 December 2012 - 15:46

    Moeder:

    fijn dat ik jullie kan volgen hier gaat alles goed ons ad en leslie zijn hier ze hebben lekker gekookt dus ik heb lekker gegeten lleve groetjes van moeder en oma

  • 08 December 2012 - 15:46

    Moeder:

    fijn dat ik jullie kan volgen hier gaat alles goed ons ad en leslie zijn hier ze hebben lekker gekookt dus ik heb lekker gegeten lleve groetjes van moeder en oma

  • 08 December 2012 - 18:54

    Corine:

    Wat een supermooie foto's en een geweldig verslag.
    Nog heel veel plezier.

    Groetjes, Corine

  • 08 December 2012 - 20:26

    Joanne:

    Hallo lieve luitjes,
    Wat een SUPER vakantie!! Het ziet er zo geweldig uit! En Dana, wat een goed geschreven verhaal. Jullie zien wel veel bijzonder natuurlijkschoon zeg. Die dolfijnen, ook zo geweldig. Ik ga ook proberen zo'n tocht (zwemmen met...) te maken, bij Adelaide in de buurt. Lijkt me zo geweldig maar het is niet altijd vanzelfsprekend dat ze zo dichtbij komen,begreep ik. Jullie hebben mazzel dat je ook nog een kleintje hebt gezien.
    Dat je daar dan een oudcollega tegenkomt, dat is wel heel maf zeg.
    En, René, jij hebt wel een smart move gemaakt door je rijbewijs te "vergeten".... Kun je je lekker laten chaufferen! Haha!

    Geniet nog lekker verder!

    Kus van Kyle en Jo


  • 08 December 2012 - 20:26

    Joanne:

    Hallo lieve luitjes,
    Wat een SUPER vakantie!! Het ziet er zo geweldig uit! En Dana, wat een goed geschreven verhaal. Jullie zien wel veel bijzonder natuurlijkschoon zeg. Die dolfijnen, ook zo geweldig. Ik ga ook proberen zo'n tocht (zwemmen met...) te maken, bij Adelaide in de buurt. Lijkt me zo geweldig maar het is niet altijd vanzelfsprekend dat ze zo dichtbij komen,begreep ik. Jullie hebben mazzel dat je ook nog een kleintje hebt gezien.
    Dat je daar dan een oudcollega tegenkomt, dat is wel heel maf zeg.
    En, René, jij hebt wel een smart move gemaakt door je rijbewijs te "vergeten".... Kun je je lekker laten chaufferen! Haha!

    Geniet nog lekker verder!

    Kus van Kyle en Jo


  • 09 December 2012 - 21:30

    Johan En Leontine:

    Wat hebben jullie toch een fantastische vakantie. En zo heerlijk met zijn allen. Leontine en ik genieten van de verhalen en de foto's. Nog veel heerlijke dagen toegewenst. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

René, Tineke, Remko, Dana en Bas

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 12938

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 18 December 2012

Familie Hermans down under

Landen bezocht: