Over 2,5 week begint ons avontuur! - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Over 2,5 week begint ons avontuur! - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Over 2,5 week begint ons avontuur!

Door: Tineke Hermans

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Oktober 2012 | Nederland, Oisterwijk

We verheugen ons al een tijdje op onze reis naar Australië. Eerst bekijken wanneer we met z'n allen vier weken weg kunnen en dan kijken waar we naar toe gaan.
Natuurlijk naar Melbourne, want Remko en Dana willen zien waar René is opgegroeid. Bas is daar natuurlijk ook wel benieuwd naar.
Maar we willen nog meer zien. En dat betekende keuzes maken. Want Australië biedt zo veel moois.
Onze keuze is gevallen op een deel van het westen en dan vooral de westkust en een klein stukje van de zuidwestkust.
Omdat we met z'n vijven gaan vonden wij het handig om de accommodaties, en dus ook de route, vast te leggen.
En die is als volgt:
20 november vliegen we via Singapore naar Perth. Daar komen we de volgende dag net na de middag aan. We verblijven daar een aantal dagen in Scarborough aan de kust. Even ontspannen en wennen aan de tijd- en weersverandering.
25 november vliegen we naar Exmouth. Dat ligt bij het natuurgebied Cape Range National Park. Op het vliegveld halen we de huurauto op.
28 november rijden we via Carnarvon naar
29 november Monkey Mia. Daar komen dolfijnen erg dicht bij het strand. We zijn benieuwd!
1 december: Remko's verjaardag gaan we naar Kalbarri National Park. Dit is een natuurgebied met diepe kloven en een spectaculaire kustlijn.
3 december: Cervantes met de Pinnacle Desert.
4 december: dit wordt een aardige rit (480 km) naar Margaret River.
6 december: Pemberton. Hier zijn bossen met torenhoge Karribomen. Wie weet maken we hier een wandeling tussen de boomtoppen.
7 december: Albany: een spectaculair kustgebied.
8 december: Perth
9 december vliegen we naar Melbourne. We hebben dan te maken met een tijdverschil van 3 uur!
11 december rijden we met een huurauto naar het nationale park The Grampians.
13 december weer terug naar Melbourne.
17 december zeggen we Australië weer vaarwel.
18 december komen we weer aan in het waarschijnlijk koude Nederland. Maar vele ervaringen en verhalen rijker.

Voor ons is dit een bijzondere reis. Met het gezin vier weken samen op pad!
We proberen regelmatig verslagen te plaatsen, zodat je onze ervaringen en belevenissen kunt volgen.
Veel leesplezier.
René en Tineke, Remko, Dana en Bas

• 10 November 2012 - 15:39

Marion:

Hallo allemaal,
    Ik wens jullie een hele goeie reis en een fantastische tijd in Australie! Ik ga jullie zeker volgen.
    Groetjes,
    Marion