Meeting old friends en terugreis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu Meeting old friends en terugreis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Hermans - WaarBenJij.nu

Meeting old friends en terugreis

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 December 2012 | Australië, Melbourne

16 december: MEETING OLD FRIENDS
Door Dana
Vandaag hebben papa en mama afgesproken met Ben en Naomi. Ben is 2 jaar eerder met zijn ouders naar Australië geëmigreerd dan papa. Sjel de Bruijckere (een bekende voetballer) de vader van Ben, was een vriend van opa en op die manier hebben Ben en papa elkaar leren kennen. De familie van Ben is altijd in Australië gebleven.
Eigenlijk zouden alleen papa en mama met Ben en Naomi meegaan. Maar de auto van Ben is groot genoeg voor zeven personen dus gaan we allemaal mee. We rijden naar St Kilda. Een suburb van Melbourne aan de zee. Papa en mama waren hier drie jaar geleden enkele dagen, waaronder met oud op nieuw. In een restaurant aan zee lunchen we, waarna we op de boulevard over een kunst- en ambachtenmarkt lopen. Ook gaan we nog het Luna Park in, dat deze week 100 jaar bestaat. Het is een soort pretpark met oude attracties erin. Wel grappig om te zien en doorheen te lopen.
We rijden nog over het racecircuit van Melbourne en gaan dan terug naar het hotel.
Papa, mama en Remko gaan nog met Ben en Naomi wat drinken en Bas en ik gaan nog even naar een winkelcentrum.
’s Avonds hebben we onze laatste warme maaltijd hier. Snik. We eten op een terras langs de Yarra River. Toevallig is daar live muziek. Een mooie afsluiting.
We kijken vanaf de andere kant van de rivier nog naar de vlammen die uit zeven zuilen komen.

MELBOURNE SINGAPORE AMSTERDAM
17 december AFSCHEID VAN HET SCHITTERENDE AUSTRALIË
Vandaag is het zover. Het einde van onze geweldige reis en vele nieuwe ervaringen rijker.
We hebben ons geen dag verveeld, en vooral genoten van elkaar en van het geweldige Australische klimaat en de relaxte sfeer. Dat zullen we in Nederland zeker gaan missen: de warmte, het heldere licht, de prachtige kleuren, aparte dieren en planten en de vriendelijke mensen. Maar ach de Aussies zijn weer jaloers op onze sneeuw.
Een van onze hotelkamers mogen we tot 13.00 uur behouden, zodat we daar al onze spullen kunnen neerzetten. Wel zo handig. We genieten nog voor de laatste keer van de zon. We kopen koffie en gaan bij de rivier zitten. Dan is het tijd om met de SkyBus naar het vliegveld te gaan. Ook hier moet je er drie uur van te voren zijn.
Het vliegtuig van Melbourne naar Singapore is er eentje met twee verdiepingen. Wij zitten op de bovenste verdieping. Bijzonder hoor dat zo’n groot, zwaar vliegtuig de lucht in kan en ook blijft. Deze vlucht duurt ongeveer 7,5 uur. Deze keer vertrekken we in Singapore vanaf dezelfde terminal als we zijn geland. Dus geen trein deze keer. Als we even naar de buiten lopen (er is een rookruimte buiten, en ja Bas en René kunnen het niet laten) voelen we pas hoe vochtig warm het hier is. Net alsof je Burgers Bush in loopt, maar dan nog warmer en vochtiger.
Dan is het weer tijd om het volgende vliegtuig in te stappen. Op weg naar Amsterdam. Dit is een vlucht van 13,5 uur. Een lange zit dus.